70 dies o mes

LUZ BROTO

Des de 2007 m’he dedicat a portar a terme algunes accions a diferents espais, pensades per a ser viscudes per altres o amb altres, generant situacions que posen en joc els dispositius, usos o dinàmiques que actuen en aquests espais. Les proposicions que des d’aleshores s’han succeït fins avui són: Ocupar la totalitat de l’espai; Forçar una serie de situacions de relació amb l’entorn; Fer aparèixer una taca anòmala; Condensar una conferència; Provocar baixades de tensió durant un acte inaugural; Dormir amb les portes obertes; Fer caure una pedra del mur; Desactivar el protocol de seguretat a dos punts de la sala; Donar pas a allò desconegut; Enfosquir un recorregut; Sortir abans d’hora; Asimilar la temperatura exterior; Aturarse a les teulades; Atravessar aquell bosc aquesta nit; Salvar les distàncies; Ocupar una tribuna; Ficarme on no em demanen; Augmentar el cabal d’un riu; Perdre’s pel camí; i l’última Lligar caps. La nova proposició, aquest cop, seria intentar Posar-se en el lloc de l’altre.

PARAULES CLAU:Identitat, alteritat, context, territori, límit, desplaçament, quotidianitat, performativitat.

VALORS EDUCATIUS:
Descoberta de nous espais i entorns, relació amb noves formes de ser i fer, reconeixement

dels condicionants i constriccions del medi, incorporació de nous punts de vista,
ampliació perceptiva de l’entorn inmediat, independència de rutines materials i afectives,
desenvolupament de la capacitat comunicativa i empàtica, de la capacitat analítica, crítica
i creativa, així com del respecte, la confiança i la generositat, adaptació als canvis, reacció
davant d’imprevistos i resolució de conflictes.


REFERENT:
Un referent del projecte es Allan Kaprow, artista nordamericà, creador dels Happenings, va

anar més enllà dels gèneres artístics per abraçar una pràctica artística al servei de la vida.
Compromés amb l’art públic i la participació activa de l’audència, va desenvolupar diferents
tipus d’activitats a diferents espais social. Es va dedicar a escriure i es va interessar per
l’educació. Va desenvolupar diverses propostes a escoles amb estudiants. Al 2007 Ardora
Ediciones publica en castellà La educación del des-artista, un recull del seus textos. La
Fundació Tàpies li ha dedicat una exposició aquest any 2014 (http://www.fundaciotapies.org/ site/spip.php?rubrique1200). Pot ser un bon referent tant per als estudiants de Batxillerat Artístic com Escènic.



Un marc de referència general pot ser Creadors en Residencia (http://www.enresidencia.org). Des de 2009 des de l’Institut de Cultura de Barcelona es convida a un creador a desenvolupar un projecte amb un grup d’alumnes d’ESO i la comunitat educativa.

DOCUMENTACIO ADICIONAL:

videoartistes: 

Bill Viola
Pierrick Sorin
Michel Gondry

EL DOCUMENTAL

http://es.wikipedia.org/wiki/Documental

Origens :Germans Lumiere  i G.Vertov




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada