FOTOGRAFIA


SIMULADOR CÀMERA



 SESSIÓ FOTOGRÀFICA. CONTROLS DE LA CÀMERA
Aquesta sessió fotogràfica ha de servir per a saber utilitzar tots els controls de la càmeres réflex: entendre el funcionament general de la càmera, dels objectius, l'ús manual del diafragma i la velocitat d'obturació i d'altres dispositius.

S'us demana que en grups realitzeu un seguit de fotografies per a posar en pràctica els elements teòrics treballats. Totes les fotografies s'han de realitzar segons les especificacions demanades a la taula adjunta.

a part de les especificacions tècniques que es detallen a la taula totes les fotografies es faran a partir d'uns quants objectes que vosaltres mateixos trieu. Ells seran els protagonistes de les fotografies. Podeu col·locar els objectes com vulgueu, instal.lar-los en diferents ubicacions perquè els composicions i els enquadrament siguin idonis per a fer totes les fotografies que s'us demanen. A part de les qüestions tècniques heu de procurar que els enquadraments siguin interessant, heu de procurar pel resultat formal.

DESCRIPCIÓ
FOTOGRAFIA 
OBJECTIU
OBERTURA DIAFRAGMA
VELOCITAT D'OBTURACIÓ 
ALTRES
FACTORS 

 1 Tres fotografies amb el mateix enquadrament però amb tres diafragmes diferents

 2 Quatre fotografies amb el mateix punta de vista amb quatre distàncies focals diferents
 
 3
 Quatre fotografies amb diferents profunditats de camp regulades a través del diafragma

 4 Tres fotografies d'objectes en moviment amb diferents velocitats d'obturació

 5
 Quatre fotografies fent proves utilitzant i no utilitzant alternativament el flaix

 6
 Altres proves per a conèixer tots els mecanismes de la càmera



 ALGUNS EXEMPLES 

        

       



EXERCICIS PROFUNDITAT DE CAMP

Fer un reportatge fotogràfic amb un/una model o un actor/actriu, 

el tema es lliure

- realitzar 4 series  fotogràfiques en que s' apreciïn  diferències en la PROFUNDITAT DE CAMP  i la representació
del MOVIMENT

- realitzar 2 series fotogràfiques on s'aprecii clarament el CONTRAST en la llum


Objectiu: 
Assolir el control del diafragma, velocitat d 'obturacio i ISO.

Condicions:
Càmera digital
Escriure les dades tècniques de cada fotografia; diafragma, velocitat, distancia focal, punt d'enfocament, ISO...

Material a lliurar:
reportatge de 6 series, al costat de cada fotografia  les dades tècniques.

Data de lliurament i exposició: 24 de febrer 2015

FER UN REPORTATAGE FOTOGRAFIC( GÈNERES )

generes fotografics 


http://blocs.xtec.cat/recofotovideocineavisualiplastica/fotografia/aspectes-a-treballar/generes-fotografics/


http://fervisible.blogspot.com.es/2012/02/generes-fotografics.html



Fer fotografies no només és qüestió de tècnica i teoria, de conèixer be la teva càmera, de la velocitat de disparar que permet, i fer-la servir, per saber les seves possibilitats i treure'n el millor profit. 

Així us presento un seguit de consells que us poden donar aquest punt creatiu a les vostres fotografies creatives, i marcar una diferència, que arribats en aquest punt en el que les càmeres són tan bones, que només varia la capacitat de la fotògrafa de captar allò màgic que no pot captar un altre: 

1. Objecte vertical i/o paisatge horitzontal, enquadrament


El primer a l'hora de fer una fotografia artistica és pensar què és allò que vols retratar, un objecte únic, pot ser una persona, o qualsevol cosa, un arbre, una flor, un animal, una muntanya, o més be és un paisatge, el paisatge pot estar definit per un espai buit, o un camp, o una serralada, o potser moltes persones a un concert, o a la platja, etc. persona i objecte vertical* paisatge horitzontal* Si la foto retrata una unitat és millor fer la foto vertical, i si és un paisatge horitzontal. 

2. Llum del dia, més natural. o be artificial o de nit ... amb focus dirigits

La millor llum per fer fotografies és la del sol, a un lloc on no hi hagi res que faci ombres, ja que desprèn la mateixa quantitat de llum a tots els punts de la imatge, cosa que la fa més natural i real. 

Si fas fotografies amb flash o llum artificial veuràs que surten punts de llum destacats, per això, si no domines aquest tipus de fotografia solen sortir poc naturals. llum natural un dia gris* Si no vols massa llum i vols una imatge més tènue, dons fes la foto a un exterior on no hi doni directament el sol o un dia núvol, on la llum sigui més fluixa.  

La llum artificial es mesura per que dongui el % necessari de llum a tots els punts i faci l'efecte natural, que potser en interiors o segons quins plànols privats no es poden efectuar al aire lliure. 
Recorda  els colors , poden ser freds, càlids complementaris....
3. La composició: canvia el punt de vista,has de tenir en compte les regles dels terços, de la mirada i de l hortizó, i el concepte d aire?

Si vols que el teu reportatge sigui original o be fas fotografies a alguna cosa original i/o desconeguda, o be la mires d'una manera diferent, cosa fàcil, perquè cada persona mirem diferent. Així que quan algú veu a alguna persona pensa una cosa i un altre un altre, dons la cosa està en reflectir en la fotografia allò que penses d'aquella imatge que capturaràs. canvi de perspectiva* Pensa en el conjunt de la imatge, el fons, i els objectes que composaràn la imatge. Ha de conjugar-se color, forma, i perspectiva, per que tot tingui una coherència per a l'espectador final.

4. Pots jugar amb el moviment, velocitat d 'obturacio i obertura del diafragma...

El moviment que es pugui produir al nostre voltant pot afegir a la imatge drama, i crear un centre d'interès. Per aconseguir capturar hauràs d'utilitzar velocitats d'obturació baixes, tancar el diafragma per contrarestar la llum. 

5. Jugar amb la profunditat de camp: 

Utilitza la major profunditat de camp que es pugui, sobretot per la fotografia paisatgística, mantenint nítida tota la foto, has de tancar tot el que puguis el diafragma de l'objectiu de la teva càmera. És interessant i d'ajuda fer servir un trípode o recolçar la càmera en algún punt. 

6. Jugar amb el enfocament: 

Amb el joc amb la profunditat pots practicar també l'enfocament o desenfocament d'objectes.  

7. Pots jugar amb les diferents perspectives, punts de vista, plans: 

plà general En retrat, aquest és el pla en què apareix tot el cos, o tot l'objecte a capturar. Aquest és el pla més llunyà que podem prendre. 

plà americà o 3/4 El nom de pla americà ve de les pel · lícules de gènere Western. El pla americà talla el protagonista aproximadament a l'altura del genoll o per la cuixa. És ideal per enquadrar en la fotografia a diverses persones i objectes interactuant. 

plà mitjà El pla mig cobreix fins a la cintura, recollint la línia de tall entre el melic fins a gairebé l'entrecuix. En cas d'estar assegut el protagonista, la tolerància baixa fins a aproximadament la meitat de la cuixa. És adequat per moda i per mostrar la realitat entre dos subjectes, com en el cas de les entrevistes. 

plà mitg curt El pla mitjà curt, també conegut com a pla de bust o primer pla gran, recull el cos des del cap fins a la meitat del pit. Aquest pla ens permet aïllar en la fotografia una sola figura dins d'un requadre, descontextualizándola del seu entorn per concentrar en ella la màxima atenció. 

primer plà El Primer pla recull el rostre i les espatlles. Aquest tipus de pla es correspon amb una distància íntima, ja que serveix per mostrar confidència i intimitat respecte al personatge. 

primeríssim primer plà El Primeríssim primer pla capta el rostre des de la base del mentó fins a la punta del seu cap, o el detall d'alguna part del cos, objecte, etc; i així s'aconsegueix també dotar de gran significat a la imatge.

plà detall El Pla detall en el retrat recull una petita part del cos, i d'objectes, on es concentra la màxima capacitat expressiva, i s'intensifica la imatge per la distància mínima que hi ha entre la càmera i l'objecte, permetent emfatitzar el detall que volem ressaltar. 

Jugar amb la fotografia és màgic i apassionant, sempre hi ha coses per captar, de una i mil maneres. 


http://lutxanaart.blogspot.com.es/2013/05/com-fer-un-bon-reportatge-fotografic.html

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada