fotomuntatge
Fer un fotomuntatge a partir de imatges i amb la intenció de crear escenes i realitats surrealistes: pots treballar la imatge
publicitària, política, còmica ... sempre usant les eines conegudes fins ara amb el photoshop.
Has de tenir cura del muntatge perquè el resultat sigui al màxim de creïble però que impliqui una manipulació de la realitat.
Explica la idea.
Data de lliurament: 15 de gener 2015
Vegeu aquests exemples
publicitària, política, còmica ... sempre usant les eines conegudes fins ara amb el photoshop.
Has de tenir cura del muntatge perquè el resultat sigui al màxim de creïble però que impliqui una manipulació de la realitat.
Explica la idea.
Data de lliurament: 15 de gener 2015
Vegeu aquests exemples
El Fotomuntatge from cgifreu
Tècnica que consisteix en juntar dos o més imatges diferents en una de sola. Ofereix grans possibilitats en la fotografia
creativa, ja que les idees arriben a l’espectador d’una manera més directa. Però també cal reflexionar davant dels
missatges creats per las anuncis publicitàris, tot diferenciant-los de la funció informativa de la fotografia de premsa i
valorant les implicacions ètiques que comporta la manipulació de la realitat.
El fotomuntatge és una tècnica que ja té molts anys de vida a la història de la fotografia i és evident que aquest
concepte de representació és més antic que la fotografia. La pintura narrativa és, en concepte, com el fotomuntatge.
Pensem en els quadres de El Bosco, per exemple, el qual aplegava escenes dispars i composava personatges amb
la barreja de diferents éssers.
Aguns fotògrafs pioners van elsborar composicions amb diversos negatius de l’anglès Henry Peach Robinson
(1830 - 1901) per construir escenes com si es tractés d’una única presa.
El fotomuntatge va tenir la seva etapa daurada durant el periode entreguerres, a Berlín, amb els artistes Dadà que
van trobar en aquesta tècnica la manera més directa per expressar el seu inconformisme i provocar al poder.
D’aquesta època són molts dels exemples i els artistes de molt bona qualitat i profunditat: Hannah Höch, Kurt
Schwitters, Raoul Hausmann i John Heartfield (1891–1968).
El moment actual és molt important per al fotomuntatge, degut a les possibilitats que ha introduït la fotografia digital i
els programes d’edició.
El fotomuntatge es fa servir a la publicitat, i estalvia moltes despeses de desplaçament, evita complicacions
d’il·luminació, possibilita canvis d’escala i aplega diferents objectes i realitats per a crear imatges sorprenents amb un
caràcter molt real. Malauradament, el fotomuntatge ha entrat de manera un poc il·lícita al camp de la fotografia
d’informació. Sovint les fotografies es manipulen interessadament per fer creure coses diferents de les que estan
passant a la realitat, sense que ningú noti el truc.
Per ampliar aquesta informació:
Els materials de Montserrat Planella són molt interssants:
http://www.xtec.es/~mplanel4/imatge/fotomuntatge/fotomuntatge.htmTambé aquest document PDF: http://www.xtec.net/formaciotic/dvdformacio/materials/tdsvp/media/modul_5/fotomuntatge.pdf La web de Joan Garrigosa conté moltes idees que aplica a la publicitat: http://www.garrigosastudio.com/ Es pot gaudir de l'esperit divertit de Joan Fontcuberta, ex professor de fotografia de la Facultat de Belles Arts a:http://www.fontcuberta.com/http://www.fundacion.telefonica.com/at/sputnik.htmlhttp://www.fundacion.telefonica.com/at/ckarelia/paginas/04.html O comprovar la utilització fraudulenta dels fotomuntatges a. http://www.elpais.com/articulo/espana/fotos/trucadas/Franco/Hitler/elpepiesp/20061017elpepinac_19/Tes/ |
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada